Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Na této stránce naleznete nejčastější dotazy a odpovědi. Pokud zde nenajdete svůj dotaz a odpověď, neváhejte nás kontaktovat a rádi Vám vše upřesníme. Nenašli jste odpověď? Napište nám na info@domeno.cz.
Co je doména a proč je pro můj e-shop tak důležitá?
Internetová doména je slovo, pod kterým návštěvník nalezne konkrétní internetovou stránku. Doménové jméno se píše do internetového prohlížeče (Google Chrome, Internet Explorer, Mozzila atd.). Internet je plný webových stránek a každé doménové jméno je jedinečné. A jak to vypadá v praxi? Uveďme si to na příkladu jako je třeba www.domeno.cz. Doménová jména mají svá pravidla a omezení, povolené jsou znaky písmen celé abecedy od "A" po "Z" a také čísla a pomlčky. Oproti tomu jsou zakázána diakritická zmanémka a ostatní interpunkční znaménka. Vaše doména je vlastně elektronická adresa, na které naleznou Vaši zákaznici Váš obchod a mohou zde nakupovat.
Jak probíhá a dlouho trvá převedení domény na nového majitele?
Veškeré naše domény jsou registrovány u společnosti WEDOS, změnu na nového majitele provádíme přímo z naší strany. Vše zajistíme s Vaší součinností. U nákupu domény je mnohem důležitější důvěra a kvalitní dokumentace než rychlost samotného převodu. U nás si tak objednáním doménu nejdříve zarezevujete, následně Vám pošleme fakturu a Smlouvu o převodu doménového jména na nového majitele. Obdržíte dvě kopie podepsané z naší strany, jednu si ponecháte a druhou nám pošlete zpět. Poté už stačí nejpozději do 14 dní uhradit zakoupenou doménu. Jakmile platbu přijeme, zajistíme převod do 14 pracovních dnů s Vaší součínností. V případě Vašeho výslovného přání lze využít i služby třetí strany pro převod domény prostřednictvím TELE3 nebo Subreg, v takovém případě ale hradí náklady kupující.
Jak zjistím, kdo je současným majitelem domény?
Registr všech domén a jejich držitelů naleznete u správce CZ domén na stránkách www.nic.cz/whois. Do vyhledacího pole stačí zadat název domény ve formátu "jméno-tečka-koncovka", například domeno.cz a zjistíte, kdo je majitelem. U všech našich domén bude uveden jako držitel David Fochler.
U jakého registrátora máte domény registrovány?
Veškeré naše domény máme registrovány u registrátora WEDOS. Společnost WEDOS považujeme za nejrozumnější volbu a s bezkonkurenční nabídkou v rámci cenové politky, poskytovaných služeb a zákaznické podpory. Vaše doména tak bude ve skvělých rukách, ale můžete si ji samozřejmě poté kdykoli přesunout ke svému nebo jinému registrátorovi.
Co je to DNSSEC a bude moje doména touto ochranou disponovat?
Ano, všechny naše domény disponují ochranou DNSSEC. Je to rozšíření systému doménových jmen (DNS), které zvyšuje jeho bezpečnost. DNSSEC poskytuje uživatelům jistotu, že informace, které z DNS získal, byly poskytnuty správným zdrojem, jsou úplné a jejich integrita nebyla při přenosu narušena. DNSSEC zajistí důvěryhodnost údajů, získaných z DNS. Více o DNSSEC najdete na stránce Jak funguje DNSSEC.
Kde najdu seznam ochranných známek?
Pokud Vás zajímá, zdali název domény neodpovídá názvu některé aktivní ochranné známce, můžete si provést rešerši u Úřadu průmyslového vlastnictví prostřednictvím vyhledávacího formuláře zde.
Jak si ověřím historii domény?
Pokud si před nákupem potřebujete ověřit jakou má doména historii, tedy zdali na ni někdy byly nějaké internetové stránky či nikoli, můžete k tomu použít on-line webový archív Wayback Machine.
Jak nasměruji e-shop na moji vlastní zakoupenou doménu?
Nasměrovat doménu na svůj e-shop můžete prostřednictvím nastavení jednotlivých DNS záznamů (A, AAAA, CNAME atd.). Veškeré informace na návod naleznete u registrotára WEDOS zde.
Mohu vám poslat na doménu vlastní cenovou nabídku?
Jsme Vám otevřeni a u všech nabízených domén nám můžete poslat svoji nabídku na e-mail info@domeno.cz.
Domény sice naceňujeme podle toho, jaký v nich spatřujeme potenciál, pokud však máte jinou cenovou představu, určitě nás můžete zkusit kontaktovat na e-mail info@domeno.cz. Napište nám, o jakou doménu máte zájem a Vaši nabídku. Podle konkrétní domény a cenové nabídky uvidíme, zdali bude možné Vaši nabídku akceptovat nebo otevřít další jednání o ceně.
Jak probíhá jednání o ceně?
Na DOMENO.cz máte možnost zkusit jednat o ceně. Tato metoda se využívá v případě, že kupující má zájem o danou doménu, ale za nižší částku a prodávající je ochoten se pokusit najít kompromis a cenu ponížit. Nejdříve nám, prosím, nabídněte Vaši představu, tzn. napište nám přes kontaktní formulář nebo e-mail, o jakou doménu máte zájem a kolik jste ochotni investovat. Následně Vám uvedeme naši představu a společně se pokusíme dojít ke kompromisu. V případě, že ke kompromisu a shodě dojde, nemusíte již doménu kupovat přes e-shop, ale stáhneme ji z obchodu a veškerý nákupní proces již zajistíme přes e-mail (smlouva, faktura) za sjednanou částku. Pokud se na ceně nedohodneme, doména zůstává v prodeji a v nabídce pro ostatní zájemce. Samozřejmě nás ale můžete opět kdykoli oslovit s novou nabídkou.
Mám zájem o doménu, ale už ji nevidím v nabídce, proč?
Každá doména je jedinečná a máme skladem vždy pouze jeden kus. V případě, že už doménu nevidíte v nabídce, zřejmě Vás někdo předběhl a zakoupil si doménu před Vámi. Pokud si kupující nákup domény rozmyslí do 10 dnů, objeví se doména opět v nabídce, v opačném případě už je ve vlastnictví nového majitele. Zkuste si, prosím, vybrat jinou. Pokud máte o konkrétní doménu, která už není v nabídce velký zájem, můžeme zprostředkovat kontakt a oslovit kupujícího s informací, že máte zájem od odkoupení domény od nového majitele. Novému majiteli předáme informaci a kontakt na Vás, není ale možné poskytnout Vám kontakt na nového majitele, jelikož ctíme diskrétnost.